Tijdens de verhuizing is uw inboedel verzekerd (Garantiecertificaat Erkende Verhuizers). Als de waarde van uw inboedel hoger is dan € 100.000 euro, adviseren wij u een aanvullende verzekering af te sluiten. U kunt deze verzekering bij ons aanvragen. De verzekeringspremie hiervoor bedraagt 0,3% over de meerwaarde en de eenmalige poliskosten zijn € 8,50 euro.
We verhuizen uw spullen met de grootste zorg. Mocht er toch schade optreden, meldt dit dan zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen twee weken bij klacht@potholding.nl. De volgende schades zijn uitgesloten van vergoeding:
Als u zelf de dozen inpakt en/of uitpakt zijn de spullen in deze dozen niet verzekerd.
NB: Als de doos door ons toedoen beschadigd raakt, is de inhoud uiteraard wel verzekerd.
Planten zijn niet verzekerd.
Elektronische apparatuur is niet verzekerd als er aan de buitenkant geen waarneembare schade is.
Meer informatie over schadeafhandeling vind u op de site van de Erkende Verhuizers.
Op al onze opdrachten met betrekking tot particuliere verhuizingen en opslag zijn de laatst gedeponeerde algemene voorwaarden van de Erkende Verhuizers van toepassing. Deze algemene voorwaarden vind u op de site van de Erkende Verhuizers. Indien gewenst kunnen wij u de Algemene Voorwaarden ook toesturen.
Voor de stevigheid van de verhuisdozen is het goed deze tot aan de rand te vullen.
Let wel op dat de dozen niet te zwaar worden; u moet ze nog kunnen tillen.
Boeken kunt u inpakken tot aan de onderzijde van de handvaten van de dozen en ze vervolgens opvullen met lichte spullen, bijvoorbeeld met handdoeken en kussens.
Gebruik bij het inpakken van breekbare spullen voldoende inpakpapier. Inpakpapier is vetvrij en laat dus geen sporen achter. Lege plekken in de doos kunt u opvullen met proppen papier.
Glaswerk kan het beste rechtop in de doos gezet worden.
Borden en schotel kunt u het beste op de zijkant (rechtop) in de doos zetten.
Spullen die net niet in een verhuisdoos passen (zoals een dambord, opgerolde posters, tennisracket, etc.) kunt u bij elkaar in een verhuisdoos zetten en de deksel open laten.
Kleinere planten kunt u ook in ‘open doos’ zetten. Grotere planten hoeft u niet in te pakken.
Lijsten en schilderijen die in een verhuisdoos passen, kunt u goed verpakt (bijvoorbeeld in linnengoed) in de doos zetten. Schilderijen en bijvoorbeeld spiegels die niet in een verhuisdoos passen worden door onze medewerkers van de muur gehaald en verpakt.
Losse planken, latten en bijvoorbeeld los tuingereedschap kunt u het beste bundelen.
En als laatste…geef op de stickers op de verhuisdoos goed aan waar deze in het nieuwe huis door ons neergezet moet worden. Geef daarbij ook aan of de inhoud breekbaar is.
Afhankelijk van de hoeveelheid, slaan wij uw spullen op in een container (30 m3), een grote of kleine corlette (6 m3 of 3 m3) of op een pallet (1,5 m3).
Het ophalen of bekijken (visiteren) van spullen die bij ons in opslag staan, kan plaatsvinden in overleg met onze planning. Neem hiervoor twee werkdagen van tevoren contact met ons op.
Als u bij ons uw spullen opslaat, vertrouwt u ons uw spullen toe. Om dat goed te regelen stellen wij een bewaarnemingsovereenkomst op. Deze ontvangt u bij de bevestiging en ontvangen we graag ondertekend en met een kopie van uw ID-bewijs retour.
U dient uw goederen die bij ons in opslag staan te verzekeren. Het makkelijkst is aan de verzekeraar van uw inboedel ons adres op te geven als uw nieuwe adres. Als dat niet mogelijk is kunt u ook via ons een verzekering afsluiten. U betaald dan eenmalig € 7,90 poliskosten. De premie bedraagt 0,3% per jaar van de door u opgegeven waarde van de spullen die bij ons in opslag staan (minimaal € 2.500).
Op de bewaarnemingsovereenkomst zijn de Algemene Voorwaarden Bewaarneming Verhuisgoederen (AVBV) van toepassing. Deze voorwaarden zijn onderdeel van de laatst gedeponeerde algemene voorwaarden van de Erkende Verhuizers. Deze algemene voorwaarden vind u op de site van de Erkende Verhuizers. Indien gewenst kunnen wij u de Algemene Voorwaarden ook toesturen.
Als u na de verhuizing alle dozen heeft uitgepakt, kunt u contact met ons opnemen om de verhuisdozen op te laten halen. Zes weken na de verhuisdag gaan wij ervan uit dat u de dozen wenst te houden en versturen wij u hiervoor een factuur.
Op de verhuisdag brengen wij garderobeboxen mee voor uw hangende kleding. Onze verhuizers hangen op de dag van de verhuizing uw kleding in deze speciale box.
We vragen u om alle lampen, schilderijen, spiegels en dergelijke die niet in een verhuisdoos passen aan de muren te laten hangen. Deze spullen worden door ons op de dag van de verhuizing van de muur gehaald en ingepakt.
Op de dag van de verhuizing verwachten wij dat uw inboedel verpakt is in verhuisdozen en dat alle meubels gedemonteerd zijn. We vervoeren geen losse spullen, tenzij deze niet in een verhuisdoos passen. Heeft u met ons afgesproken dat wij voor het inpakken en demonteren zorgen, dan hoeft u dat uiteraard niet zelf te doen.
Bij een volledige verhuizing ontvangt u verhuisdozen, garderobeboxen en verhuismaterialen (inpakpapier en etiketten) van ons in bruikleen. Deze worden bij u thuisbezorgd.
Wij bellen u de middag voorafgaand aan uw verhuizing hoe laat we aanwezig zullen zijn.
Wij vragen u ruimte te reserveren/parkeerplaats vrij te houden om de verhuiswagen en eventueel de verhuislift te parkeren. We parkeren de verhuiswagen het liefst zo dicht mogelijk bij uw voordeur of ingang van het gebouw.
Als uw verhuizing met de lift van het gebouw wordt uitgevoerd, adviseren wij u vooraf de huismeester en/of medebewoners over uw verhuizing te informeren.
Als extra dienstverlening kunnen wij voor u een parkeervergunning aanvragen. De kosten van de vergunning zelf zitten niet in de verhuisprijs en worden op basis van nacalculatie aan u gefactureerd. De kosten van een parkeervergunning verschillen namelijk per gemeente. De administratiekosten van de aanvraag (25 euro) zijn opgenomen in de verhuisprijs.
U kunt ons machtigen voor een automatische incasso. Het machtigingsformulier ontvangt u bij de bevestiging van uw verhuizing. Het bedrag wordt binnen 6 tot 8 dagen na factuurdatum afgeschreven van uw rekening.
Wij bereiden uw verhuizing voor aan de hand van de door uw doorgegeven informatie. Eventuele extra werkzaamheden die niet in onze offerte zijn opgenomen, factureren we op basis van nacalculatie. En mochten er minder werkzaamheden nodig zijn dan vooraf afgesproken (bijvoorbeeld omdat u spullen heeft verkocht), dan horen wij dit graag uiterlijk twee werkdagen van te voren. Anders zijn we genoodzaakt de overeengekomen werkzaamheden aan u te factureren.